Korekta zdjęć produktowych – na czym polega?

Nowoczesna korekta zdjęć produktowych pozwala przygotować je w taki sposób, aby prezentowały się one doskonale, zarówno w materiałach drukowanych, jak i na stronie www. Do tego celu wykorzystywane są najlepsze narzędzia i zaawansowane techniki edycyjne. Wykonanie zdjęć produktowych to czynność poprzedzająca ich ostateczne przygotowanie do druku bądź umieszczenia na witrynie internetowej sklepu. Duże znaczenie ma staranny retusz, dzięki któremu fotografia produktowa zyskuje wysokie walory wizualne, przedstawiając dany przedmiot w sposób atrakcyjny dla potencjalnego odbiorcy.

Proces szparowania i poprawa jakości zdjęć

Do obróbki zdjęć produktowych wykorzystuje się sprzęt poddany kalibracji, zapewniający wierne odwzorowanie kolorów. Popularnym działaniem w edycji zdjęć jest szparowanie, czyli usuwanie tła ze zdjęć. Jest to jedna z najczęściej stosowanych technik, pozwalająca na wyeksponowanie produktu na dowolnym tle, bez zakłócających elementów. Korekta zdjęć może obejmować również inne działania, takie jak dopracowanie kolorystyki, szczególnie gdy zdjęcie było wykonywane we wskazanym przez klienta miejscu, gdzie oświetlenie mogło nie być idealne.

Korekta zdjęć produktowych – praca profesjonalisty

Każdy fotograf produktowy Poznań doskonale wie, jak istotna jest edycja wykonanych przez niego zdjęć. Bez niej nawet najlepiej wykonana sesja może nie oddać pełnego potencjału wizualnego danego produktu. Postprodukcja zdjęć produktowych jest skomplikowanym, czasochłonnym procesem, który wymaga sporo zaangażowania i energii. Retusz polega na usunięciu niedoskonałości, zarysowań, przebarwień czy kurzu, a także na wyrównaniu koloru, wyprostowaniu krawędzi produktu, dodaniu wypukłości lub poprawieniu jego ogólnego wyglądu.

Efektem końcowym jest fotografia produktowa, która prezentuje się atrakcyjnie, bez względu na to, na jakim urządzeniu będzie ona wyświetlana. Kluczowe jest także to, że osoby zamawiające te usługi często nie zdają sobie sprawy, jak duże znaczenie ma końcowa obróbka graficzna.

Postprodukcja zdjęć produktowych – jakie działania obejmuje?

Profesjonalna postprodukcja zdjęć obejmuje takie działania, jak dodanie cienia, aby uniknąć wrażenia zawieszenia przedmiotów w próżni. Za pomocą odpowiedniego programu graficznego cień można dodać, a plik zapisać w formacie, który umożliwia późniejszą edycję tła. W przypadku zdjęć przeznaczonych na strony www lub do materiałów drukowanych, retusz może obejmować bardzo skomplikowane operacje.

Dotyczy to przede wszystkim przedmiotów trudnych do sfotografowania, takich jak elementy wykonane z metalu, szkła lub chromu. Zdjęcia produktowe Poznań, uwieczniające małe elementy, również wymagają korekty, aby uwypuklić ich detale i uczynić je bardziej wyrazistymi. Dzięki temu odbiorca ma możliwość dokładnego obejrzenia każdego aspektu przedmiotu.

Atrakcyjna wizualnie fotografia produktowa

Aby zdjęcia produktowe mogły trafić na stronę internetową lub do druku, muszą zostać poddane odpowiedniej obróbce graficznej. Tylko wówczas ich jakość będzie na tyle wysoka, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i skutecznie promować dany asortyment.

About the author