Oświetlenie sklepów rządzi się własnymi prawami i ma niebagatelne znaczenie dla sprzedaży. Światło wpływa na nastrój, zatem również na zachowania kupujących. Pozwala odpowiednio wyeksponować towar, przyciąga uwagę. Musi być nie tylko energooszczędne, ale również powinno mieć odpowiednie parametry, jak barwa czy natężenie. Jak zaplanować oświetlenie sklepu?

Oświetlenie sklepowe możemy podzielić na:

  • główne,
  • akcentujące,
  • zewnętrzne.

Oświetlenie sklepowe- jasne i równomierne

Oświetlenie główne to przede wszystkim lampy sufitowe, najczęściej w centralnej części pomieszczenia. Główne oświetlenie powinno być przede wszystkim odpowiednio jasne oraz równomierne. Powierzchnia sklepu musi być po prostu dobrze oświetlona. Ciemne zakamarki robią złe wrażenie, niekorzystnie wpływają na estetykę oraz optycznie zmniejszają pomieszczenie. Należy zatem dobrać jasne światło o odpowiedniej mocy i rozmiesić oświetlenie sufitowe w taki sposób, by równomiernie rozjaśniało całe pomieszczenie.

Oświetlenie akcentujące to najbardziej skomplikowany temat. Jest to oświetlenie punktowe, które ma najczęściej za zadanie wyeksponować cechy oferowanych produktów. Oświetlenie akcentujące stosuje się przede wszystkim w witrynach, szklanych ladach sklepowych, lodówkach z produktami spożywczymi, a także na wystawach sklepów.

W przypadku oświetlenia akcentującego najważniejszą rolę odgrywa barwa światła, która winna jak najlepiej oddawać cechy produktu i korzystnie go ukazywać. W sprzedaży ubrań i biżuterii stosuje się zwykle neutralne światło białe, w ekspozycji produktów spożywczych, sytuacja wygląda już jednak inaczej. Mięso prezentuje się korzystnie w ciepłym lekko różowym świetle, ryby w niebieskawym, nabiał w żółtym. Jak łatwo zauważyć, barwa światła powinna być zbliżona do naturalnego koloru produktu, tak dodatkowo go podkreślić.

Zewnetrzne oświetlenie sklepowe- zaproś klientów do swojego sklepu

Oświetlenie zewnętrzne ma za zadanie przede wszystkim zwracać uwagę i zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu. Zaliczamy tu nie tylko oświetlenie sklepowej wystawy (w tym wypadku jest to jednocześnie oświetlenie akcentujące). Są to także wszelkiego rodzaju podświetlone bannery, neony, a także lampy oświetlające architekturę czy podjazd (np. oprawy najazdowe, downlighty), czyli standardowe oświetlenie zewnętrzne.

Oświetlenie sklepowe musi być również energooszczędne, by w możliwe najmniejszym stopniu obciążać budżet przedsiębiorcy. Oprócz korzystnego wpływu na sprzedaż, zyskujemy wówczas również dodatkowe oszczędności. Najbardziej ekonomiczna technologia dostępna obecnie na rynku oświetlenia to oczywiście technologia LED. Nadal często stosuje się jednak również halogeny, które także dobrze sprawdzają się jako oświetlenie sklepowe. W oświetleniu zewnętrznym, do oświetlenia reklam, banerów, można zastosować moduły LED. Na wystawie dobrze sprawdzą się ekonomiczne downlighty. Światło zewnętrzne, które świeci przez całą noc – lub nawet przez całą dobę, po prostu nie może nas dużo kosztować. Powinno być również możliwe jak najbardziej ekologiczne.

Moduł LED Samsung

Dobrze oświetlony wewnątrz oraz z zewnątrz sklep przyniesie właścicielowi więcej zysku. Z całą pewnością kwestii oświetlenia sklepowego należy zatem poświecić więcej czasu i w razie potrzeby skorzystać z pomocy profesjonalnego projektanta. Poczynione inwestycje z pewnością się opłacą.

Kategorie: LED

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *